Interjú Alysia írónővel!

Interjú sorozatunk folytatódik, ezúttal is egy több könyves fantasztikus írónőt ismerhettek meg közelebbről. Ha még nem olvastatok egy könyvet sem tőle, akkor ne késlekedjetek, garantáltan a rabjai lesztek. 

De milyen is ő valójában? Hogyan készülnek a könyvei? 

Interjú Alysia írónővel:

5d4ef51ca31ebbbf317e6bb5a217262e.png

 

Mit lehet tudni rólad? Mesélj picit magadról, mint magánember?

Nem igazán tudok sok érdekest mondani magamról. A férjemmel és – immár 8 hónapos – kislányommal élek együtt, valamint egy cicával és egy golddust yorki kisfiúval. Imádok alkotni, legyen az írás, festés, vagy kisebb szobrok és más csecsebecsék készítése. Japán szakra jártam egyetemre, végül pedig 3D modellezés és
filmkészítés lett a végzettségem. :) 

Ehhez képest milyen vagy Te, mint író?

Fú, rendezetlen, szétszórt álmodozó, akiben túltengenek a vadabbnál vadabb mesék és az apró sikereknek is nagyon örülök. Például, már ha egy embernek tetszik, amit csinálok. Hajlamos vagyok több projektet vinni egyszerre, mert nehezen állapodok meg egy témánál, főleg, ha új ötletem, ihletem támad egy másik történethez.

Miért erre az írói álnévre esett a választásod?

Őszintén szólva, fogalmam sincs, honnan jött.Már nem emlékszem, olyan régen volt, a gimi elején választottam ezt a nevet. Azóta eltelt közel tizenhárom év. Mindig is szerettem volna változtatni, de sosem találtam jobban csengő nevet, a sajátom pedig sosem merült fel bennem. A közeljövőben viszont nem kizárt, hogy néhány új,
egészen más stílusú könyveim másik néven fogom kiadni.

Mióta írsz és hogyan jött az ötlet az írásra?

A meztelen igazság az, hogy már gyerekként is igen élénk fantáziám volt. A szüleim nem tudtak nekem elég könyvet venni, ha pedig épp nem volt szórakoztató könyvem, magamnak találtam ki történeteket. Már akkor se volt minden rendben a fejemben. Ahogy írni tanultam, már fabrikáltam, néha illusztrációkkal. Nem vicc. A  napokban találtam épp egy ilyen „alkotást” elrabolt hercegnőkkel és gonosz, de megjavuló vámpírokkal.

Milyen műfajban írsz és miért ezt választottad?

Az előző gondolatomat folytatva, dark romantikus stílusban írok elsősorban. A történeteim mind tökéletlenek, a szereplőim pedig megtörtek. Hogy ez pszichésen honnan eredhet, nem tudom, egy jó pszichológus biztosan sok mindenre rá tudná fogni. (Nem, nem bántottak a szüleim.) Valahogy sosem éreztem magaménak igazán a csöpögősen romantikus sztorikat, és a sorozatgyilkosok romantikus oldalában találtam meg az otthonom. Mint említettem, már kisiskolás koromtól kezdve pk voltak a „zsánereim”.

Miből merítesz ihletet? Honnan inspirálódsz egy helyszín választásnál vagy egy karakter megformálásánál?

Sok ihletet merítettem olyan helyekből, amiket már meglátogattam. Svájci hegyek, a németországi híres Hattyúkővár kastély például éppen készülő regényem egyik helyszínét ihlette. Egészen biztosan sokak vannak még ezzel így, hiszen az egyik legcsodálatosabb kastély a világon. Ihletet merítek ezenfelül zenékből, Pinterest képekből… Órákat tudok sokszor eltölteni vele.

Több könyves íróként van olyan, amelyik közelebb áll a szívedhez?

Azt hiszem legutóbbi művem, a Te vagy a vég a legkedvesebb a történeteim közül a számomra, de mindegyik fontos mérföldkövet képvisel az életemben.

te_vagy_a_veg_konyv.png

Miért pont az a könyv?

A Te vagy a vég segített elindulni a kiteljesedés útján. Ez a könyv nekem sok szempontból csak a kezdet, hiszen először élhettem ki a sötétebbik énem egy történetben. Kockázatot vállaltam, hiszen nem tudhattam, idehaza erre mekkora kereslet van. Külföldön a dark romantika, a tabu és egyéb sötét történetek most virágkorukat élik, tehát nekem is bőven van miből ihletet meríteni, csemegézni.

Szoktál háttérmunkát végezni vagy minden a képzeleted szüleménye?

Tartozom egy vallomással. Minden könyvemhez készül egy részletes vázlat, egy teljes felépítés, karakterek részletes kidolgozása… majd ahogyan írni kezdek megszáll valami és minden megy a levesbe. A karaktereim irányítanak, a történet viszi magát előre, még nekem is sokszor meglepetést okoz. Sok jelenet kimarad, átírásra kerül, vagy teljesen új veszi át a helyét. A Te vagy a vég számtalan olyan jelenetet tartalmaz, olyan csavart, ami eredetileg nem lett volna benne, mégis helyénvalónak tűnt.

Mennyi idő alatt írsz meg egy könyvet?

Ez változó. Eddig egy vagy két hónap alatt is elkészültem egy-egy történettel, ha sikerült igazán a Zen-zónába kerülnöm és meglovagoltam az ihletettség hullámát. Most, a kislányom mellett erre leginkább éjszaka van időm, nem akkor, mikor támad az ihlet. Az pedig legtöbbször a legrosszabbkor jön. Sok este már nincs energiám
ezzel is foglalkozni, aztán nehézkesen indulok neki és olyankor csak még frusztráltabb leszek. Azt mondom, a határidő jó motiváció, már megtanultam, kihívás elé kell magam állítani, hogy haladjak.

Miért a Book Dreams Kiadót választottad?

A Book Dreams kiadó képviseli mindazt, amit én egy tökéletes kiadóban látok. Professzionálisan állnak a munkájukhoz, vannak terveik, ugyanakkor segítik a hozzám hasonló kezdőket is. Úgy vélem, a kiadó és az én álmaim párhuzamosan haladnak egymással, úgyhogy nagy izgalommal várom a közös munkát. Nem lehetek nekik elég hálás a támogatásért, segítségért, biztatásért.

Pályafutásod során mi jelentette a legnagyobb elismerést számodra eddig? Mi az, ahova el szeretnél jutni, mivel lennél elégedett?

A legnagyobb elismerés számomra az olvasóim támogatása volt. Hihetetlen, mennyi ember figyelt fel a könyvemre, hányan adtak neki egy esélyt és hányan szerették. Rendkívül jó érzéssel tölt el, hihetetlen már az is, hogy találtam száz embert, most pedig már átléptük a bűvös ötszázat. Nem lehetek elég hálás.

Ami pedig a jövőt illeti?

Szeretnék minél többet fejlődni, tanulni és sötétebbnél sötétebb finomságokat nyújtani a követőknek, olvasóknak, mindazon elméknek, akik azt hiszik egyedül vannak a „perverz” vágyaikkal. Nem vagy!

Milyen könyvön dolgozol most? Mesélj kicsit róla.

Jelenleg egy klasszikus tündérmese sötétebb, modern átgondolásán dolgozom. Ez a könyv egy álmom alapján született, és már évek óta várom, hogy végre papírra vethessem. Csak annyit mondhatok, hogy igazi vad kaland lesz. A borító leleplezésig viszont nem szeretnék ennél részletesebben beszélni róla.

82230633_3052848374749661_6916225243073740800_o.jpg

 

Mik a terveid a jövőre nézve?

Fejlődni, még több könyvet megírni, kiadni, eljutni az angol piacra is, még több embert elérni. Folyamatosan  képzem magam, egyre jobb és jobb élményt szeretnék nyújtani azoknak, akik a kezükbe fogják a könyvem.

Családod, barátaid hogyan fogadták az íráshoz való szenvedélyedet?

A szüleim úgy vélték, nem viszem semmire, csak pazarolom vele az időmet. Már gimis koromtól fogva. Azóta, változott pár dolog. Már nincsenek mindenáron ellene, anyukám még el is olvasta a Te vagy a vég című könyvemet, ami nála nagyon nagy szó, hogy egyáltalán könyvet vett a kezébe. Nekem kissé kényelmetlenebb, hiszen minden sorban egy picit én is benne vagyok, kellemetlen ennyire megmutatni magamat nekik, vagy akármelyik ismerősömnek. Csupán a reakciójuktól félek.

Nyomtatott vagy ebook formájában fog megjelenni a könyved?

Hála a férjem és a Book Dreams kiadó támogatásának, a könyvem megjelenik mind Ekönyv, mint nyomtatott formában. Nagyon izgatott vagyok, hogy az olvasók láthassák, milyen meglepetést készítettünk elő nekik a könyvben.

 

Mi is nagyon izgatottan várjuk, köszönjük az interjút! :) 

Ne maradjatok le a borítóleplezésről és kövessétek az írónő oldalát, hogy elsőként értesüljetek naprakész információval a történeteivel kapcsolatban! 

 mm.jpg

 82782538_3065341980166967_4695511818561388544_o.jpg

bd-bann2.jpg