Interjú Adam Kolev íróval

Újabb tehetséges szerzővel sikerült interjút készítenem. Adam Kolev nem csak borzongat A POTYAUTAS című legújabb regényében, hanem igencsak elgondolkodtat a történettel. Hogy mi késztette az írásra és milyen is ő valójában?  Olvassátok a vele készült interjút. 

kap2_1.jpeg

 

 

ADAM KOLEV 

 

 

 

5d4ef51ca31ebbbf317e6bb5a217262e.png

Mit érdemes tudni rólad? Mesélj picit magadról, mint magánember? 

Nos, ugye én Tatán születtem és ott is nőttem fel a környéken, egész pontosan a közeli Vértesszőlősön. Eredetileg az orvosira készültem, csak nem sikerült bejutnom, így végül egy hosszabb kitérő útján közgazdász lettem. Jelenleg Budapesten élek és igazából olyan túl sok érdekességet vagy különlegeset nem nagyon tudnék mondani magamról. Szeretek olvasni, filmezni, videójátékozni meg amikor az időm engedi utazni és szórakozni. Illetve a középsuli alatt anno kajakoztam, amit az egyetem miatt sajnos abba kellett hagynom, de tervezem újra elkezdeni.

Ehhez képest milyen Adam Kolev?

Nincs különbség. Ez csupán a nevem angolosított változata.

Miért erre az írói álnévre esett a választásod?

Őszintén szólva sokáig azt sem tudtam, hogy ez álnévnek minősül. Egyszerűen csak megadatott nekem az a szerencse, hogy a világ minden nyelvén értelmesen hangzik a nevem és marketing okokból úgy gondoltam, célszerűbb lenne így is használni.

Mióta írsz és hogyan jött az ötlet az írásra?

Annak idején még gimiben kezdtem el verseket írni, amik közül az egyikkel még helyi versenyt is majdnem megnyertem. De alapvetően mindig is szerettem volna regényeket írni. Volt is pár korai próbálkozásom, de őszintén szólva azok elég vállalhatatlanok voltak. Az igazi áttörés 2014-ben jött egy olyan regénynek a koncepciójával, amit vétek lett volna veszni hagyni. Ezt sajnos egyelőre még nem adták ki, de folyamatban van a dolog. Egyébként ha valakit esetleg érdekel, hogy miről is szól az a regény, akkor A halál 100 napja címen talál belőle fent részleteket wattpaden. Szerencsére azonban volt és van több másik regényötletem is. Így jutottunk el végül A Potyautas megjelenéséig.

Milyen műfajban írsz és miért ezt választottad?

Igazából nem szeretném magam egy adott műfajhoz vagy zsánerhez lekötni. Abban a műfajban és azt írok, amihez éppen kedvem van.

 

adam_kolev_a_potyautas.png

Hogyan született meg A POTYAUTAS? Mesélj picit a könyvről, mire számíthatnak az olvasók.

Nos, a legtöbb regényem, így például ez is egy bugyuta álmomnak az eredménye. Annak kapcsán merült fel bennem egy érdekes gondolat és lényegébe véve ezt fejtettem ki. Maga a regény pedig egy amolyan pszicho thriller, vagyis egy beteg, de érdekes gondolat van benne ábrázolva és ehhez mérten érdemes kezelni. Nem annyira cselekmény, hanem inkább karakter központú az egész. Viszont lehet, hogy a regény elolvasása után egyesek egy darabig nem fognak majd merni egyedül autóba ülni.

Mennyire volt kihívás megírni a könyvet?

Hát speciel ezt a könyvet eléggé. Sőt, azt is bevallom, hogy vége felé már kifejezetten nem szerettem vele dolgozni. Ennek pedig az volt az oka, hogy bár maga az alapötlet szerintem remek, viszont ez hozott magával néhány olyan megkötést is, ami eléggé megnehezítette az alkotói folyamatot.

Miből merítesz ihletet? Honnan inspirálódsz egy helyszín választásnál vagy egy karakter megformálásánál?

Engem igazából bármi képes inspirálni. Nincs egy konkrét dologhoz kötve.

Szoktál háttérmunkát végezni vagy minden a képzeleted szüleménye?

Ez mindig az adott regény függvénye. Mert pl. a korábban említett Halál 100 napja című regényem esetében, ami alapvetően egy történelmi regény, ott természetesen kellett. Amúgy az élet szolgáltatja a legtöbb és a legjobb háttéranyagot, csak tudni kell rendszerezni.

Mennyi idő alatt írsz meg egy könyvet?

Ez abszolút változó. Bár a magánéleti dolgok is nagyban képesek ezt befolyásolni. A potyautas megírási ideje kb 1 év, de ott volt egy csomó kihagyás, amikor nem foglalkoztam vele. Ezzel szemben A halál 100 napját pedig közel 3 és fél évbe telt megírni, igaz az egy jóval vaskosabb darab is.

Pályafutásod során mi jelentette a legnagyobb elismerést számodra eddig? Hova szeretnél eljutni, mivel lennél elégedett?

Szerintem egy alkotó számára az a legnagyobb elismerés, ha az embereket érdekli az, amit alkotott, legyen az egy könyv/film/festmény vagy videójáték. Ennél több igazából nem is kell.

Milyen könyvön dolgozol most? Vannak terveid A POTYAUTAS után is? Mesélj kicsit róla.

Hát jelenleg közel 4 másik projekten dolgozom. Plusz van egy saját YouTube csatornám is Kolev Stories néven. De, ha minden igaz akkor a következő könyvem egy romantikus regény lesz Friendzone néven.

Mik a terveid a jövőre nézve?

Nos, én mindenképpen szeretném, ha a Halál 100 napja című regényem is megjelenhetne. Illetve ahogy említettem jelenleg több másik projekten is dolgozom. Valamint szeretném majd ezeket kivinni külföldre és az sem titok, hogy valamikor majd szeretnék filmkészítéssel és videójáték fejlesztéssel is foglalkozni.

Családod, barátaid hogyan fogadták az íráshoz való szenvedélyedet?

Az elején egy kissé furcsán néztek rám emiatt, de alapvetően pozitívan fogadták a dolgot.

Nyomtatott vagy ebook formájában fog megjelenni a könyved?

Mindkettő lesz. Bár az ebook lehet majd egy kicsit később fog jönni

 

Köszönöm az interjút! 

Ha felkeltette az érdeklődéseteket Adam Kolev  regénye, mindenképpen ajánlom, hogy olvassátok el. A Book Dreams Kiadó webáruházában tudjátok beszerezni itt.  Kövessétek őt Facebookon itt, és mindenképpen nézzetek be a YouTube csatornára itt. 

bd-bann2.jpg