Interjú Heniko Sakka írónővel!

A mostani interjúban egy fiatal feltörekvő írónővel készítettem interjút, akinek első könyve hamarosan érkezik a Book Dreams Kiadónál. Ennek ellenére, nem ma kezdte az írást, hiszen többen is ismerhetik bár őt. Olvassátok el Heniko Sakka írónővel készült interjúmat. 

 

5d4ef51ca31ebbbf317e6bb5a217262e.png

20200403_135907.jpg

Mit érdemes tudni rólad? Mesélj picit magadról, mint magánember?

A magánemberi létemet leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, ahogy Superman Clark Kent-ként élte a mindennapjait. A családi vállalkozásunk irodai asszisztense vagyok, aki alkalomadtán felfejlődik még erre vagy
arra, ahogyan a szükség megkívánja. Nem vagyok egy különösebben vibráló személyiség, inkább a csendes megfigyelő szerepe illik rám. Ugyanakkor nagyon eltökélt és pozitív személyiség vagyok, amit nagyon szeretnek bennem a barátaim és az olvasóim is.

Ehhez képest milyen vagy Te, mint író?

Nagyon szeretem az írói énem, mert színesebbé és életvidámmá teszi az életemet. Az, hogy annak idején rátaláltam erre a hobbira, túlzás nélkül megváltoztatta az életem. Íróként nagyon kommunikatív vagyok és igyekszem terjeszteni a pozitív mentalitásomat. Amennyire tudok, próbálok segíteni azoknak is, akik írási tanácsokat kérnek tőlem. Különösen meghat, amikor valaki példaképként tekint rám. Valószínűleg, ha nincs az írás, ilyen nem is történt volna velem.

 

Miért erre az írói álnévre esett a választásod?

Ez az írói álnevem, valójában még nem túl régóta létezik ebben a felállásban. Nagyon sokáig – mivel elég hosszú ideig internetre publikáltam – csak felhasználó neveken „futottam”. Amikor most valamikor az év elején elhatároztam, hogy kiadom az ifjúsági regényt, úgy döntöttem választok egy írói álnevet, ami jobban jellemez, mint a polgári nevem. Így esett a választásom a Heniko Sakkára. A Heniko egy nagyon régi becenevem. Még akkor alkottam, amikor először találkoztam behatóbban a japán kultúrával. Először egy szerepjátékos karakterem neveként létezett, majd egy fanficem főszereplőjének nevévé vált, végül pedig 2011-ben amikor – szintén japán
hatására – elkezdtem a cosplayezést, akkor lett az a hivatalos művésznevem. Innen már nem is volt kérdés, hogyha valaha is írói álnevem lesz, ez mindenképpen a része lesz. A Sakka rész, szintén japán vonatkozású. Az
írói hivatásomra utal.

Mióta írsz és hogyan jött az ötlet az írásra?

Nagyon régóta írok. Hirtelen számokkal meg sem tudnám meghatározni. Már az általános iskolában voltak sejtéseim arról, hogy szeretek írni, de csak a középiskolai éveim alatt lettem biztos abban, hogy nekem írnom kell, mert van tehetségem hozzá. Ennek megfelelően újságírást tanultam később az egyetemen és közben rendületlenül írtam a történeteimet.

Milyen műfajban írsz és miért ezt választottad?

Többféle műfajban próbálkoztam már. A kezdetek kezdetén írtam verseket és novellákat is. Egy anime hatására írtam már fanficet is. Valamikor a középiskolában született meg az ötlet, hogy megpróbálkozhatnék valami teljesen sajáttal. Ekkor született meg az ifjúsági regény ötlete. Ezen kívül kipróbáltam a fantasyt is, valamint egy terepiás jellegű, nagyon felsőséges írást, amire én csak levélfűzért szoktam hivatkozni. Igazából sosem gondolkodtam el azon, hogy miért választottam egyik vagy másik tematikát. Csak kiírtam a fejemből a gondolatokat, azok pedig adták magukat.

Miből merítesz ihletet? Honnan inspirálódsz egy helyszín választásnál vagy egy karakter megformálásánál?

Azon szerencsés írók közé tartozom, akiknél az ihlet csak „jön.” Nem kimondottan kell szeánszot tartanom az írás múzsáinak, csak annyi a dolgom, hogy megnyitom a szövegszerkesztőt. Helyek és karaktereknél néha előfordul, hogy már ott a kész terv a fejemben, de van olyan is, amikor meglátok valamit és az pörgeti tovább a fogaskerekeket. Amint megszületik egy konkrét történet ötlete, már akkor tudni szoktam, hogy mik lesznek a pontos terveim.

Szoktál háttérmunkát végezni vagy minden a képzeleted szüleménye?

Fontosnak tartom a háttérmunkát, de van, amikor kevésbé van rá szükség. Igazából történetje válogatja, hogy melyik irányba kell elmozdulni.

Mennyi idő alatt írsz meg egy könyvet?

Bevallom, nem vagyok túl gyors. Erre az ifjúsági regényem tökéletes példa. Elég sokáig készült, hogy most könyv lehessen ebben a végső változatban. Talán ez azért van, mert próbálom a lehető legjobbra írni, ezért gyakran átírok olyat is, amivel igazából elsőre sincs baj. Sajnos mostanában elég sok a munkám, ami szintén nem könnyíti meg a haladást, de ugyanakkor a motivációm az alkotásra mindig nagyon erős.

Pályafutásod során mi jelentette a legnagyobb elismerést számodra eddig? Mi az, ahova el szeretnél jutni, mivel lennél elégedett?

A legnagyobb sikerem az első komolyabb írói sikerem volt. Csupán ötödikes voltam, amikor megnyertem egy pályázatot az alig pár soros művemmel. Pénz díj volt a jutalmam, valamint egy bársony kötetes oklevél, amit a mai napig őrzők. (A pénzt sajnos már nem.) Hogy hová szeretnék eljutni? Mivel azt vallom, hogy a határ a csillagos ég, jó lenne odáig és tovább. Nagyon szeretnék olyan író lenni, akinek a könyvei szebbé teszik az olvasói mindennapjait. Szeretném, ha értéket tudnék teremteni és át is adni azt. Persze nagyon jó lenne íróként fentartani egy háztartást, de azt itt Magyarországon egyelőre nem tartom reális célnak.

Mesélj kicsit a megjelenő könyvedről.

A hamarosan megjelenő könyvem egy nagyon jópofa ifjúsági történet. Bevallom, annak ellenére, hogy én írtam többször nevettem már fel a saját poénjaimon. Ez egy nagyon könnyed középsulis olvasmány, amiben próbálom a focit, mint sportot is szerethetővé varázsolni. Bár a téma miatt gondolhatnánk, hogy bizonyára hemzseg a kliséktől, én azért az írás közben igyekezetem úgy dolgozni, hogy ne legyen annyira kiszámítható vagy éppen unalmas a történet. Sok fordulat van benne és fergeteges szópárbajok. Bárkinek nagyon szívesen ajánlom kortól és nemtől függetlenül, mert ez tényleg egy édes tini történet.

heniko_sakka_cover.png

Mik a terveid a jövőre nézve?

Jelenleg az ifjúsági regényre akarok leginkább fókuszálni, mivel regény sorozattá akarom kiépíteni. A fő cél az, hogy ki tudjam vitelezni azt, amit megígértem az online olvasóimnak. Ennek szellemében, amint megjelenik az első kötet, rá pontosan egy évre kijövök a másodikkal és azután a harmadikkal is. Ez a biztos terv. Hogy aztán
hogyan gyűrűzik tovább a történet, vagy beérik-e más írásom a könyvvé váláshoz, az még a jövő kérdése.

Családod, barátaid hogyan fogadták az íráshoz való szenvedélyedet?

A humoros és rövid válasz az, hogy megszokták. Már tényleg annyira régóta az életem része az alkotás, hogy szerintem már ők sem emlékeznek arra, amikor nem ezt csináltam. Már meg sem lepődnek azon, amikor remete módba kapcsolok, és a klasszikus példáját hozom a se kép se hang állapotnak. Szerencsére sokan támogatnak a
céljaim elérésében, amiért nem is lehetnék hálásabb. Bízom benne, hogy büszkék lesznek arra, amit el fogok érni az írói karrierem során.

Nyomtatott vagy ebook formájában fog megjelenni a könyved?

Mindkét formátumban elérhető lesz majd a történet.

 

Köszönöm az interjút! 

Ha felkeltette az érdeklődéseteket Heniko Sakka írónő  regénye, mindenképpen ajánlom, hogy olvassátok el. Hamarosan a Book Dreams Kiadó webáruházában is elérhető lesz. Addig is kövessétek az írónőt a Facebookon itt

bd-bann2.jpg