Interjú Elyn Vee N. írónővel!

 

 Sokak számára nem ismeretlen a neve, fiatal, lendületes és több figyelmet érdemlő tehetséges írónő. Történetei könnyed kikapcsolódást nyújtanak, amikből nem hiányzik a romantika,a humor és az erotika sem Elyn Vee N. módra fűszerezve. 

Ismerjük meg Elyn Vee N. írónőt! 

5d4ef51ca31ebbbf317e6bb5a217262e.png

Mit lehet tudni rólad? Mesélj picit magadról, mint magánember?


Talán, ami leginkább le tudná írni a magánéletemet, az a humor. Szerintem fontos, hogy az ember tudjon magán nevetni. Na, én pont ilyen vagyok. Emellett nem szeretek unatkozni, így mindig próbálok találni valamit, ami hasznos, valamit, amivel foglalkozhatok. Nem gondolnám magam munkamániásnak (na jó, talán egy kicsit). Gyermekkori hiperaktivitásomból nem sikerült kinőnöm, valószínűleg ezért kell valamivel folyton lefárasztanom magam. Nagy hangsúlyt fektetek az egészséges életmódra, próbálok környezettudatos lenni, de legfontosabb számomra, hogy az érzelmi testemmel napi szinten foglalkozzak. Szerintem az mindennek a kiindulópontja. Egyébként ízig-vérig művészt orientált ember vagyok, már gyermekkorom óta. Hosszú ideig tanultam zenét, táncot, sokat színtársulatoztam is, illetve képzőművészeten belül folytattam a tanulmányaimat is. Szóval, igen. Olyan ember vagyok, aki a művészet elkötelezettje.

Ehhez képest milyen vagy Te, mint író?


Nem sokban különbözik a kettő. Talán néha merészebb tudok lenni, ha valamilyen üzenetet szeretnék átadni, pedig alapból beszédben jobban megtalálom a szavakat. Viszont az írásban olyan dolgokat tudok kifejezni önmagammal kapcsolatban, amit más művészeti ágban sosem tudtam. Leszámítva a zenét. Egy dalírásban hasonlóképp ki tudja az ember fejezni a rejtett gondolatait. Nekem ilyen a történetírás is. Leírni azokat a
sztorikat, amikkel fejben szórakoztatom magam. Itt úgy érzem határtalan az, amit az ember kiszedhet a fejéből. Megfogalmazhatok olyan dolgokat a múlttal, emberekkel kapcsolatban, amit lehet, hogy nem mindig mernék a valóságban is, hiába annak, hogy általában mindig kimondom, amit gondolok, mert elég forrófejű vagyok. Emellett pedig kicsit naplóhatása is van. Sokszor sikerül kiírnom magamból a feszültséget. Az írásban van egy komoly, megfontolt oldalam, de egy laza könnyed is. Ezek a magánéletemben is jelen vannak, de nem olyan formában, mint egy könyvírásnál. Ott valahogy más.

Miért erre az írói álnévre esett a választásod?

Elyn egy becenév. A többi csak úgy jött. A nevem betűivel játszottam. Semmi extra.

Mióta írsz és hogyan jött az ötlet az írásra?

Még általános iskolában sok versenyen vettem részt, de a gimiben már nem igazán foglalkoztam az írással. Az egyetem után tért vissza az életembe, egyfajta mentőövként. Úgy éreztem, hogy szükségem van egy kis burokra, egy menedékre. Ez volt az írás. Előtte csak dalokat írtam, amit utána tanultam is egyébként egy ösztöndíjas Berklee kurzuson, szóval igencsak hozzám nőtt. Úgy mondanám, hogy néha nem volt elég az, amit egy dalszövegben leírtam. Egy kerek történetre vágytam, úgyhogy megírtam. Az írás olyan mellékmunka az életemben, ami egyszerre a hobbim is.

Milyen műfajban írsz és miért ezt választottad?


New Adult, és azon belül igyekszem több stílusban kipróbálni magam, fejlődni, gyakorolni. És egész egyszerűen csak azért ezt választottam, mert a kedvenc íróim is ebben a zsánerben alkotnak.

Miből merítesz ihletet? Honnan inspirálódsz egy helyszín választásnál vagy egy karakter megformálásánál?

Csak jön. Jönnek maguktól a gondolatok, miközben egy tök másik könyvön dolgozom… Azt hallottam, ez egy tipikus írói betegség. Hát engem eltalált. Mindig a jelenlévő történet inspirál a következőre. De sokszor csak figyelem a világot, az utcákat, az embereket, meglátok valami érdekeset, és bumm. Már írom is a telómon a jegyzetbe. Minden este kikapcsolom az agyam, és relaxálok. Csak tíz, húsz perc, de hihetetlen miket
nem képes befogadni az elme, ha az ember hagyja… Nekem ez tutira bevált, és még nyugodtabb is lettem.

Több könyves íróként van olyan, amelyik közelebb áll a szívedhez?

Eddig az, amit most írok. De mindig a legújabb lesz számomra a kedvenc, ezt már most tudom. De egyébként a Cseszd meg, Hunter! mindig ott fog állni a kedvencek között, hiába nem egy kiforrott könyv.

cseszd_meg_hunter.jpg

Miért pont az a könyv?

Az írása jó emlékeket idéz fel bennem. Egy számomra nagyon fontos ember volt akkor az életem része, és sokat inspirálódtam általa. Az első kritikát is a telefonjáról olvastuk el. Nagyon sokat jelentett nekem, hogy ott volt, még ha ő erről nem is tud. Szóval azt a könyvet hozzá kötöm leginkább.

 

Szoktál háttérmunkát végezni vagy minden a képzeleted szüleménye?


Félek bevallani, hogy régebben nem túl sokat, és volt is hibám miatta. De mostanság nagyon odafigyelek, és nagyon sok kutatómunkát végzek. Ebben is fejlődnöm kellett. Végül is, senki nem születik profinak.

Mennyi idő alatt írsz meg egy könyvet?

A legrövidebb idő kevesebb, mint egy hónap volt… Nem is értem. Most a Jake-et már 2-3 hónapja írom, de úgy, hogy hetente alig tudtam hozzá
írni 2-3 oldalt az időhiány miatt. Most a végén lendültem bele igazán. Ha elhatározom magam, akkor 1-2 hónap, de ha lassú vagyok, akkor inkább
3-4.

Miért a Book Dreams Kiadót választottad?


Nagyon vártam ezt a kérdést. Egyrészt azért, mert szeretném is tisztázni a félreértéseket. Én eddig self-publishing szerző voltam, és tudom, hogy voltak, akik emiatt szerettek igazán. Függetlennek gondoltak. Ők most azt érzik, hogy eladtam magam. Ez egyáltalán nincs így. Soha nem mondtam, hogy nem élnék egy kiadó lehetőségével, de amíg nem találtam olyat, akik szívesen fogadnának, akiknél ugyanúgy függetlenül írhatok, nekem teljesen megfelelt a self-publishing munka is. Egyszerűen eljött azaz idő, hogy már nem bírok mindent én csinálni, szükségem van egy kis segítségre. Az egyik bétám ajánlotta a Book Dreams Kiadót, akik nem küldtek el, hanem láttak bennem fantáziát. Olyan írókkal dolgozhatok együtt, akiktől rengeteget tanulhatok, szóval úgy gondolom, megéri. Hosszú, csalódásokkal, rengeteg munkával teli út volt, de boldog vagyok, hogy sikerült kikötnöm egy ilyen jó helyen. Nagyon családias. Ezek a fő okok.

Pályafutásod során mi jelentette a legnagyobb elismerést számodra eddig? Mi az, ahova el szeretnél jutni, mivel lennél elégedett?


Amikor azt mondják, hogy mennyit fejlődtem az előző könyvhöz képest. Ezek mindig a legnagyobb elismerések. Szeretnék eljutni oda, hogy azt mondhassam, bár mindig fejlődni kell, de végre eljutottam egy olyan szintre, hogy azt mondhatom a könyv befejezése után a történetre, ez teljesen rendben van.

Milyen könyvön dolgozol most? Mesélj kicsit róla.

Zivatar a sorozat címe, és az első rész Jake és Summer történetéről szól. Eddig lelkileg szerintem a legmélyebb, és legkomolyabb történetem, amiben sokkal komolyabb tényezők szerepelnek, mint az eddigi könyveimben, amik inkább könnyedek voltak. Gyermekkori traumák feldolgozásáról, bizalomról, nehéz családi helyzetről szól leginkább. Summer a nagynénjével és nagybátyjával él, akikhez pont akkor került oda, amikor elkezdett kamaszodni. Harcol benne az engedelmes gyermek, aki úgy érzi, hálásnak kéne lennie azért, hogy van fedél a feje fölött, és meleg étel az asztalon. Annyira hálásnak, hogy inkább azt követi, amit a családja szeretne tőle látni, mintsem azt, amit igazán szeretne. Jake nem ilyen. Ő egy empatikus, nyitott családban nőtt fel. Summer-nek ez egy mentőöv lehet, de a könyvben arról írok, hogy akármilyen fájdalmas is, lehet, hogy sokszor nem akkor van ott az ideje a dolgoknak, amikor azt hisszük. Erre akkor jövünk rá, amikor megérünk a dologra. Egymásra.
Legalábbis én így tapasztaltam. A Zivatar szeretném, ha sokáig futna. A komorabb könyveimet, mindig ebbe a sorozatba fogom sorolni.

jake45.jpg

Mik a terveid a jövőre nézve?


Idén szeretném lezárni a Piszkos lelkek sorozatot, és egy újat indítani, amit már el is terveztem. Zivatar és Piszkos lelkek közti utat választom a stílust illetően.

Családod, barátaid hogyan fogadták az íráshoz való szenvedélyedet?


A barátaim nagyon lelkesen. A családom egy része egyáltalán nem foglalkozik vele. De apukám sokat mondja, hogy büszke rám, anyukám pedig lelkes rajongó. Ő mindig az. Buzgó és kritikus, néha sok, de hálás vagyok, hogy olyan édesanyám van, aki foglalkozik azzal, amit szeretek csinálni, és még motiválni is próbál benne. Ilyen téren nagyon nyitottak a szüleim. De egyébként sokáig titkoltam a családom előtt. Sokáig nem is tudták, hogy szoktam írni.

 

Nyomtatott vagy ebook formájában fog megjelenni a könyved?


Egyenlőre maradok az ebook-nál, de a jövőben gondolkodni nyomtatott könyvekben is.

santa.jpg

Az írónő további munkásságát követheted közösségi oldalán is. Lépj be a csoportba és legyél része az ő világának. ITT

Néhány nap múlva, akár elő is rendelhetitek könyvét a Book Dreams Kiadó webáruházában! ITT

 

bd-bann2.jpg