Interjú E.M.Miller írónővel

 A következő interjúnkban egy tehetséges feltörekvő írónőt ismerhettek meg, aki már több díjat is magáénak tudhat. E.M. Miller írónőt faggattam, hogy meséljen magáról és történeteiről. 

 bonyhadikonyvfeszt19.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5d4ef51ca31ebbbf317e6bb5a217262e.pngMit érdemes tudni rólad? Mesélj picit magadról, mint magánember?

Tolna megyében élek. Fogyatékkal élők otthonában dolgozom, mint szociális munkás. (nem gondozó) Nagyon szeretem a munkámat. Az írás mellett szeretek olvasni, kirándulni. Sajnos közel két éve a látásommal gondok adódtak, tavaly rengeteg vizsgálaton voltam, kiderült, hogy a bal szememmel alig látok. De nem adom fel, küzdök, és az írásaim is érkezni fognak.

Ehhez képest milyen vagy Te, mint író?       

Nem sokban különbözünk egymástól. Bár íróként jobban megtalálom a szavakat, jobban ki tudom magam fejezni, és olyat is leírni, amit magánemberként nem tennék meg.

Miért erre az írói álnévre esett a választásod?

Valami frappáns nevet szerettem volna kitalálni. Angolosítottam a nevem. Egyszóval játszottam vele.  Éva Martin Miller. Azaz E.M.Miller. És ezen a néven pályáztam 2014-ben az Aranymosáson.

Mióta írsz és hogyan jött az ötlet az írásra?

Alsós koromban megírtam a nyaralási emlékeimet. Valahol még megvannak a padláson. Középiskolában verseket írtam. Az első próbálkozásom történetírással kapcsolatban a főiskolás évem alatt pattant ki a fejemből. Kriminek készült, de nem lett belőle semmi. 2010-12 között pár anekdotám megjelent az egyik magazinban. Komolyan az írással 2013 óta foglalkozom. Ekkor született meg első történetem a Verity. Vámpírtörténet volt, ezzel a történetemmel indultam el az Aranymosás pályázatán. Innen indultam el az íróvá válás rögös útján. Elkezdtem pályázni, sikertelenül, míg tavaly előtt egy mesepályázatra beküldött mesém célba ért. Bandi farkas kertészkedik című mesém bekerült egy gyerekeknek készült adventi mesekalendáriumba. Így történt tavaly is.              Készülőben van egy mesekönyvem is. Tavalyi évben egy irodalommal foglalkozó Facebook oldara felkerült pár írásom. Illetve egy irodalmi antológiás kötetben néhány írásom és versem is megjelent. 2018-ban egy darabig szerkesztője voltam egy internetes irodalmi újságnak. Igazából nem tudom, hogy honnan jött az ötlet, hogy írjak. 2013 nyarán jött a késztetés, hogy üljek le, és írjak. Azóta jó pár történet, novella és vers született.  

Milyen műfajban írsz és miért ezt választottad?

Első sorban misztikus és sci-fi történeteket írok. Valahogy ez a két műfaj áll közel hozzám. Illetve meséket is írok

Miből merítesz ihletet? Honnan inspirálódsz egy helyszín választásnál vagy egy karakter megformálásánál?

Ihlet nálam néha spontán jön. Valahol a tudat alatt kipattan egy történet, és muszáj megírnom. Általában az időjárás ihlet meg (így született meg a legelső blogtörténetem a Ködön túl), egy szó, mondat, zene is hatással szokott lenni rám. A helyszín kiválasztás nálam könnyű eset, mert olyan helyet választok, amit nagyon jól ismerek. Így általában a településemen vagy a környékén játszódik. De egy történetem Angliában, azon a helyen, ahol unokatestvérem él. Pár évvel ezelőtt kint voltam nála, és a hely ahol lakott megfogott, muszáj volt megírnom egy ott játszódó történetet.  Karaktereimet első sorban ismerősökről formálom ( a beleegyezésükkel), de ha látok a buszon munkába menet egy érdekes karaktert, igyekszem már a buszon, megformálni, elképzelni, melyik történetemhez passzolna, gonosz vagy jó szerepben szerepeljen.

Szoktál háttérmunkát végezni vagy minden a képzeleted szüleménye?

Muszáj. Mikor elkezdtem írni a Verityt, több könyvet elolvastam a vámpírokról. Kik ők, hol élnek, hogyan változnak át, mennyi idő, míg valaki vámpírrá változik. Szövetség megírásánál is kellett egy kis háttér munkát végeznem. Itt az összeesküvés - elméletek kapcsán, a jóslatok, a jósok voltak terítéken, kik a híres jósok, miket jósoltak, és az bejött-e. Valamint, hogy milyen formában tették azt.  Illetve a Föld ciklusonként kipusztulása stb... Második rész írásánál sem hagyhattam ki.  Bár annál a részénél más van terítéken, de továbbra is viszi az első rész vonalát.

Mennyi idő alatt írsz meg egy könyvet?

Sok időbe telik. Az elején kapkodtam, de rájöttem, hogy nem jó úton haladok. 1 -1,5 év mire elkészülök, mert hétköznap dolgozom és hétvégén van időm írni. De sajnos a nyáron nem tudtam írni, mert beteg lettem, és a betegség a szememet támadta meg, melynek következtében a bal szemem látása odalett. De nem adom fel, születni fognak továbbra is a történeteim.

Miért a Book Dreams Kiadót választottad?

A kiadóval idén találkoztam először a Facebookon. Egyik hirdetésük jött velem szembe. Felnéztem az oldalukra, és már elsőre megfogott. Némi gondolkodás után rájuk írtam. Kért anyagokat benyújtottam, rábólintottak, és így kerültem be a kiadó csapatába.

Pályafutásod során mi jelentette a legnagyobb elismerést számodra eddig? 

2016 karácsonyán jelöltek a Láthatatlan angyal díjra, melyet olvasói szavazatok alapján elnyertem és közönség díjazott lettem. 2018 nyarán a Szövetség első részét olvasói vélemények alapján besorolták a Wattpad remekművek közé ,és szintén olvasói szavazatok és vélemények alapján II. helyezést ért el. Elnyertem pár olvasói díjat is, valamint tavaly szeptember végén megjelent az Érzés Irodalmi Antológiás kötet, melyben 1 mesémet,3 novellámat és 14 versemet válogatták be. December közepén pedig egy verselőantológiában 11 versem kapott helyet. Valamint a nyáron verseim olvashatóak voltak a Könyvmolyok szerint a világ Facebook oldalán.

Mi az, ahova el szeretnél jutni, mivel lennél elégedett?

Megismerjenek az emberek, dedikálhassak a Nemzetközi Könyvfesztiválon, kikerüljek a könyvesboltok polcaira.

Milyen könyvön dolgozol most? Mesélj kicsit róla.

Amint időm engedi a Szövetség második részét írom. A címe: Novus Ordo Seclorum. Azaz az Újvilágrend. Nem véletlenül kapta ezt a címet. Ma divatos, divattá vált, lépten-nyomon hangoztatott dologról lesz szó, sci-fi témába öntve. Fűszerezve hozzá kapcsolódó jóslatokkal és összeesküvés-elméletekkel, és általam írt versekkel. Aki olvasta vagy olvasni fogja az első részét, e versikékkel már az első részben találkozni fog. 5 évvel a vírus pusztítása után járunk, és a gonosz erők kegyetlenül törnek előre, hogy rosszat tegyenek az emberiség számára, egyes idegen lények segítségével. A főszereplő lány, rábukkan nagyanyja utolsó naplójára (legalábbis ő úgy gondolja), melyben a nagyanyja borzalmas képet fest le az emberiségre nézve.  Továbbá kiderül, milyen titkot őriz az édesanyja. Hogy a Szövetség tagjainak sikerül e megállítania a gonoszok hadát, a történetből kiderül. 

Mik a terveid a jövőre nézve?

Remélem sikerül befejeznem a második részt, és még több történetet megírni, és a történeteimet kiadatni.

Családod, barátaid hogyan fogadták az íráshoz való szenvedélyedet?

Meglepődtek rajta. Sokáig sikerült titokban tartani, de mikor megjelent az első anekdotám nagyon örültek neki. Éppúgy örültek a cikkeimnek a Lendület magazinnál, és annak is, hogy írásaim jelentek meg egy antológiás kötetben. Anyukám nagyon izgul értem, és büszkén osztogatja az írásaimat az ismert közösségi oldalon.

Nyomtatott vagy ebook formájában fog megjelenni a könyved?

Mindkét formában elérhető lesz. Bár a nyomatott könyvet jobban szeretem.

  

Köszönjük az interjút az írónőnek!

Ha még több információt szeretnétek megtudni az írónőről és elkészült regényéről, készülőben lévő verseiről, történeteiről, csatlakozzatok az oldalához. ITT

Hamarosan felfedjük az írónő következő könyvének borítóját! Figyeljétek a Book Dreams Kiadó oldalát is. 

 

bd-bann2.jpg